Powszechnie panujące przekonanie o tym, że każdy towar można zwrócić, jeśli nam się nie podoba, jest błędne. To tylko dobra wola sprzedawcy.

Do zwrotu towarów mamy prawo, gdy kupujemy je poza sklepem, na przykład podczas zorganizowanych pokazów czy co jest bardziej popularne przez internet. Mamy wówczas 14 dni na zwrot towaru. A sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia wraz z towarem formularza zwrotu.

Zakupy w sklepie stacjonarnym wyglądają inaczej. Nie tylko widzimy produkt, możemy go dokładnie obejrzeć z każdej strony, ale też w przypadku ubrań przymierzyć. Dlatego prawo nie przewiduje zwrotu towaru, jeśli po przyjściu do domu uznamy, że jednak te spodnie nie leżą tak dobrze, jak nam się wydawało. Zgodnie z obowiązującym prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu, poza reklamacją, gdy towar jest wadliwy. Natomiast sklepy często praktykują zwroty, by przyciągnąć klientów. Nie w każdym jednak otrzymamy zwrot gotówki. Część sklepów umożliwia zwrot na kartę lojalnościową i możliwość wykorzystania tej kwoty na zakup innej rzeczy, czyli pieniądze nie opuszczają sklepu. Sprzedawcy najczęściej stawiają warunki dotyczące zwrotu. W części sklepów mamy na to 14 dni, w innych miesiąc. Jeden z warunków w większości jest taki sam, towar nie mógł być używany. W przypadku ubrań muszą być metki, a w przypadku towarów brak śladów użytkowania.

Pomimo elastycznego podejścia sklepów do zwrotów, są towary, których nie zwrócimy, jak na przykład: bielizna, skarpetki, kosmetyki- które zostały otwarte, płyty DVD, CD i inne nośniki, gdy zdjęta zostanie folia, gazety i czasopisma. W przypadku części z tych towarów tracimy również prawo do zwrotu, gdy nabywamy je drogą internetową. Krem, z którego sreberko zostało oderwane nie podlega już zwrotowi, mimo że nabyty został podczas zakupów online.

Przy zwrocie towarów w sklepach stacjonarnych najczęściej wymagany jest paragon. Jeśli płaciliśmy kartą, to zwrot będzie na kartę, musimy ją mieć przy sobie. Przed zrobieniem zakupów, warto zapoznać się z polityką sklepu i warunkami zwrotu.

Jeśli sprzedawca nie umożliwia zwrotu towarów, a nabyty produkt jest wadliwy, możemy go reklamować. Natomiast nie zwrócimy go w sytuacji, gdy powodem jest to, że się nam nie podoba. Korzystamy z reklamacji z tytułu rękojmi jaką daje sprzedawca. Reklamować można nie tylko towar, który ma widoczną wadę, ale również taki, który nie jest zgodny z tym, co obiecuje sprzedawca. Ponadto towary, które nie spełniają roli, do której są przeznaczone.

Choć zwroty w sklepach stacjonarnych są dość popularne, to warto sprawdzić warunki. W wielu sklepach nie zwrócimy towarów kupionych na warunkach promocyjnych.

 

 

 

Używamy cookies
Klikając przycisk "OK" wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania z serwisu SlonecznyStok.pl.